sobota, 27 marca 2010

Zagadka ze świecami

Zagadka ze świecami jest bardzo podchwytliwa.
Pamiętając zagadkę z żółwiem powstrzymałam się od szybkiego podania rozwiązania.
Długo myślałam nad odpowiedzią zwłaszcza, że pytanie wydało mi się z pewnym "haczykiem".
Kiedy myślimy nad treścią zagadki, w pierwszej chwili każdy skupia się nad tym ile świeczek zostało nie zgaszonych.
W zadaniu mamy 8 świeczek, z których 4 zostają zgaszone, a następnie kolejna. Te co zostały palą się do rana.
Pytanie: Ile zostało świeczek?

Najpierw myślałam, że pytanie nie jest zbyt precyzyjne: bo o które świeczki chodzi? O te zgaszone czy zapalone. W pierwszym odruchu większość może wpisać ilość świeczek niezgaszonych.
Przyjrzyjmy się temu zjawisku:
8 zapalonych świeczek na wannie. 5 z nich zostaje zgaszone, a 3 pali się do rana.
Przez całą noc palące świeczki po prostu się wypalają i rano zostają tylko puste miejsca po nich (stopiony wosk). Łatwo jest teraz policzyć ile zostało świeczek :)
Reporter Naczelny Tamaki


Related Article:

1 komentarze:

Kapi pisze...

Ja też na początku pomyślałem o innej odpowiedzi.
Dziękuje za poprawkę w 4 części misji.Robiłem najpierw w Wordzie i mi się wszystko popsuło. Jakoś poprawiłem ale teraz wyglada lepiej
:)

Prześlij komentarz


Related Posts with Thumbnails
 

Wspólne opowiadanie

Chcesz być współautorem tego opowiadania?
Dopisz kolejne zdanie lub dwa :)
[ Zobacz | | Napisz ]

Licencje

Ostatnie numery:

Search This Blog

Archiwum

Roczniki:

2009 (1037) 2010 (2986) 2011 (464) 2012 (458) 2013 (59)

Kalendarz

Kapsuła Czasu

Czytelnicy

Miejsce na Twoją Reklamę:

[ Zobacz | | Napisz ]

Najlepsze Blogi Panfu
widgets
Copyright 2010 Reporterzy Panfu. All rights reserved.
Themes by Bonard Alfin and Tamaki l Home Recording l Blogger Template